X
    アカデミックビジュアライゼーションスタジオRC   ログイン (EN)   原稿を依頼する (EN)
学術英語編集

International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning

ジャーナルタイトルで検索 最新のコメント: コメントはありません


ジャーナル名:   ISSN:   主題分野:   インパクトファクタ範囲: -
インデックス:   カテゴリー:   オープンアクセス:   Sort by:

[International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning]こんにちは、このページの訪問者は2708番目です。

ジャーナル プロフィール
ジャーナル タイトルInternational Journal of Computer-Supported Collaborative Learning International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning

(According to the latest JCR data, this journal is not indexed in the JCR.)
LetPub Score
8.1
50 ratings
Rate

Reputation
9.8

Influence
6.9

Speed
7.0

ジャーナルの略称INT J COMP-SUPP COLL
ISSN1556-1607
E-ISSN1556-1615
h-indexN.A.
CiteScore
CiteScoreSJRSNIPCiteScore Rank
8.001.5282.781
Subject fieldQuartilesRankPercentile
Category: Social Sciences
Subcategory: Education
Q194 / 1543
Category: Social Sciences
Subcategory: Human-Computer Interaction
Q134 / 145

自己引用率 (2023-2024)9.50%自己引用率トレンド
掲載範囲
An official publication of the International Society of the Learning Sciences, the International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning (IJCSCL) fosters a deep understanding of the nature, theory, and practice of computer-supported collaborative learning (CSCL). The journal serves as a forum for experts from such disciplines as education, computer science, information technology, psychology, communications, linguistics, anthropology, sociology, and business. Articles investigate how to design the technological settings for collaboration and how people learn in the context of collaborative activity.
公式サイトhttps://www.springer.com/11412
オンライン原稿提出https://www.editorialmanager.com/cscl
オープンアクセスNo
出版社Springer Nature
主題分野Multiple
出版国/地域
発行頻度年4回刊行
発行開始年0
年間記事数23年間記事数トレンド
ゴールド OA 割合45.16%
Web of Science 四分位
2023-2024
WOS Quartile: Q1

CategoryEditionJIF QuartileJIF RankingJIF Percentage
EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCHSSCIQ128/756
INFORMATION SCIENCE & LIBRARY SCIENCESSCIQ126/160
インデックス (SCI or SCIE)Social Science Citation Index
PubMed Central (PMC) へのリンクhttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/nlmcatalog?term=1556-1607%5BISSN%5D
平均査読期間 *出版社からの許可を得たデータ:
著者からのデータ:
競争力 *著者からのデータ:
参考になるリンク
関連するジャーナル 【International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning】CiteScoreトレンド
自己引用率トレンド 年間記事数トレンド
著者のコメント
*すべてのレビュープロセスの指標、例えば受理率やレビューの速さは、ユーザーが提出した原稿に限定されています。そのため、これらの指標はジャーナルの正確な競争力や速さを反映していない可能性があります。
  • 同じ学問分野のジャーナル
  • CiteScoreトレンド
  • 自己引用率トレンド
  • 年間記事数トレンド
  •  
    学問分野内の信頼できるジャーナル インパクトファクター
    Educational Research ReviewH-index: 0

    CiteScore: 19.40
    COMPUTERS & EDUCATIONH-index: 149

    CiteScore: 27.10
    International Journal of Educational Technology in Higher EducationH-index: 22

    CiteScore: 19.30
    REVIEW OF EDUCATIONAL RESEARCHH-index: 0

    CiteScore: 24.10
    BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGYH-index: 0

    CiteScore: 15.60
    Internet and Higher EducationH-index: 0

    CiteScore: 19.30
    International Journal of STEM EducationH-index: 0

    CiteScore: 12.40
    Educational ResearcherH-index: 0

    CiteScore: 15.30
    ACADEMIC MEDICINEH-index: 130

    CiteScore: 7.80
    Anatomical Sciences EducationH-index: 38

    CiteScore: 10.30
    学問分野内で最も検索されたジャーナル ページビュー
    COMPUTERS & EDUCATION105647
    JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION55812
    AMERICAN JOURNAL OF PHYSICS55658
    IEEE Transactions on Learning Technologies36839
    ACADEMIC MEDICINE34958
    MEDICAL EDUCATION30481
    Science & Education26057
    Journal of Science Education and Technology25982
    Studies in Science Education23683
    EUROPEAN JOURNAL OF PHYSICS23398
  •  

    International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning
    来年の予測:
    着実な増加 変化なし 徐々に減少  更新する
  •  

     
  •  

     


最初    前へ    次へ    最後  (0/0)
  [International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning] のレビューレビューを書く
レビューはありません。
最初    前へ    次へ    最後  (0/0)

[International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning] のレビューを書き始める:





Contact us

Contact us  

Your name*

Your email*

Your message*

Please fill in all fields and provide a valid email.

Security Code*