X
    アカデミックビジュアライゼーションスタジオRC   ログイン (EN)   原稿を依頼する (EN)
学術英語編集

International Journal of Artificial Intelligence in Education

ジャーナルタイトルで検索 最新のコメント: コメントはありません


ジャーナル名:   ISSN:   主題分野:   インパクトファクタ範囲: -
インデックス:   カテゴリー:   オープンアクセス:   Sort by:

[International Journal of Artificial Intelligence in Education]こんにちは、このページの訪問者は3060番目です。

ジャーナル プロフィール
ジャーナル タイトルInternational Journal of Artificial Intelligence in Education International Journal of Artificial Intelligence in Education

(According to the latest JCR data, this journal is not indexed in the JCR.)
LetPub Score
4.2
50 ratings
Rate

Reputation
5.1

Influence
2.9

Speed
7.0

ジャーナルの略称INT J ARTIF INTELL E
ISSN1560-4292
E-ISSN1560-4306
h-indexN.A.
CiteScore
CiteScoreSJRSNIPCiteScore Rank
11.101.8423.049
Subject fieldQuartilesRankPercentile
Category: Social Sciences
Subcategory: Education
Q138 / 1543
Category: Social Sciences
Subcategory: Computational Theory and Mathematics
Q110 / 176

自己引用率 (2023-2024)8.50%自己引用率トレンド
掲載範囲
 IJAIED publishes papers concerned with the application of AI to education. It aims to help the development of principles for the design of computer-based learning systems. Its premise is that such principles involve the modelling and representation of relevant aspects of knowledge, before implementation or during execution, and hence require the application of AI techniques and concepts. IJAIED has a very broad notion of the scope of AI and of a 'computer-based learning system', as indicated by the following list of topics considered to be within the scope of IJAIED: adaptive and intelligent multimedia and hypermedia systemsagent-based learning environmentsAIED and teacher educationarchitectures for AIED systemsassessment and testing of learning outcomesauthoring systems and shells for AIED systemsbayesian and statistical methodscase-based systemscognitive developmentcognitive models of problem-solvingcognitive tools for learningcomputer-assisted language learningcomputer-supported collaborative learningdialogue (argumentation, explanation, negotiation, etc.) discovery environments and microworldsdistributed learning environmentseducational roboticsembedded training systemsempirical studies to inform the design of learning environmentsenvironments to support the learning of programmingevaluation of AIED systemsformal models of components of AIED systemshelp and advice systemshuman factors and interface designinstructional design principlesinstructional planningintelligent agents on the internetintelligent courseware for computer-based trainingintelligent tutoring systemsknowledge and skill acquisitionknowledge representation for instructionmodelling metacognitive skillsmodelling pedagogical interactionsmotivationnatural language interfaces for instructional systemsnetworked learning and teaching systemsneural models applied to AIED systemsperformance support systemspractical, real-world applications of AIED systemsqualitative reasoning in simulationssituated learning and cognitive apprenticeshipsocial and cultural aspects of learningstudent modelling and cognitive diagnosissupport for knowledge building communitiessupport for networked communicationtheories of learning and conceptual changetools for administration and curriculum integrationtools for the guided exploration of information resources
公式サイトhttps://www.springer.com/40593
オンライン原稿提出https://www.editorialmanager.com/aied
オープンアクセスNo
出版社Springer Nature
主題分野COMPUTER SCIENCE, INTERDISCIPLINARY APPLICATIONS
出版国/地域
発行頻度年4回刊行
発行開始年0
年間記事数38年間記事数トレンド
ゴールド OA 割合39.67%
Web of Science 四分位
2023-2024
WOS Quartile: Q1

CategoryEditionJIF QuartileJIF RankingJIF Percentage
COMPUTER SCIENCE, INTERDISCIPLINARY APPLICATIONSESCIQ134/169
インデックス (SCI or SCIE)
PubMed Central (PMC) へのリンクhttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/nlmcatalog?term=1560-4292%5BISSN%5D
平均査読期間 *出版社からの許可を得たデータ:
著者からのデータ:
競争力 *著者からのデータ:
参考になるリンク
関連するジャーナル 【International Journal of Artificial Intelligence in Education】CiteScoreトレンド
自己引用率トレンド 年間記事数トレンド
著者のコメント
*すべてのレビュープロセスの指標、例えば受理率やレビューの速さは、ユーザーが提出した原稿に限定されています。そのため、これらの指標はジャーナルの正確な競争力や速さを反映していない可能性があります。
  • 同じ学問分野のジャーナル
  • CiteScoreトレンド
  • 自己引用率トレンド
  • 年間記事数トレンド
  •  
    学問分野内の信頼できるジャーナル インパクトファクター
    No relevant journals found
    学問分野内で最も検索されたジャーナル ページビュー
    No relevant journals found
  •  

    International Journal of Artificial Intelligence in Education International Journal of Artificial Intelligence in Education
    来年の予測:
    着実な増加 変化なし 徐々に減少  更新する
  •  

     
  •  

     


最初    前へ    次へ    最後  (0/0)
  [International Journal of Artificial Intelligence in Education] のレビューレビューを書く
レビューはありません。
最初    前へ    次へ    最後  (0/0)

[International Journal of Artificial Intelligence in Education] のレビューを書き始める:





Contact us

Contact us  

Your name*

Your email*

Your message*

Please fill in all fields and provide a valid email.

Security Code*