X
    アカデミックビジュアライゼーションスタジオRC   ログイン (EN)   原稿を依頼する (EN)
学術英語編集

CHILDRENS LITERATURE IN EDUCATION

ジャーナルタイトルで検索 最新のコメント: コメントはありません


ジャーナル名:   ISSN:   主題分野:   インパクトファクタ範囲: -
インデックス:   カテゴリー:   オープンアクセス:   Sort by:

[CHILDRENS LITERATURE IN EDUCATION]こんにちは、このページの訪問者は922番目です。

ジャーナル プロフィール
ジャーナル タイトルCHILDRENS LITERATURE IN EDUCATION CHILDRENS LITERATURE IN EDUCATION

(According to the latest JCR data, this journal is not indexed in the JCR.)
LetPub Score
3.8
50 ratings
Rate

Reputation
5.0

Influence
2.2

Speed
7.0

ジャーナルの略称CHILD LIT EDUC
ISSN0045-6713
E-ISSN1573-1693
h-indexN.A.
CiteScore
CiteScoreSJRSNIPCiteScore Rank
1.400.2401.563
Subject fieldQuartilesRankPercentile
Category: Arts and Humanities
Subcategory: Literature and Literary Theory
Q132 / 1106
Category: Arts and Humanities
Subcategory: Linguistics and Language
Q2296 / 1167
Category: Arts and Humanities
Subcategory: Education
Q3937 / 1543

自己引用率 (2023-2024)14.30%自己引用率トレンド
掲載範囲
Children's Literature in Education has been a key source of articles on all aspects of children's literature for more than 50 years, featuring important interviews with writers and artists. It covers classic and contemporary material, the highbrow and the popular, and ranges across works for very young children through to young adults. It features analysis of fiction, poetry, drama and non-fictional material, plus studies in other media such as film, TV, computer games, online works; visual narratives from picture books and comics to graphic novels; textual analysis and interpretation from differing theoretical perspectives; historical approaches to the area; reader-response work with children; ideas for teaching children's literature; adaptation, translation and publishing.



CLE is a peer-reviewed journal covering children's literature worldwide, suitable for professionals in the field (academics, librarians, teachers) and any other interested adults.



- Features stimulating articles and interviews on noted children's authors

- Presents incisive critiques of classic and contemporary writing for young readers

- Contains articles on fiction, non-fiction, poetry, picture books and multimedia texts

- Describes and assesses developments in literary pedagogy

- Welcomes ideas for ‘special issues’ on particular themes or critical approaches
公式サイトhttps://www.springer.com/10583
オンライン原稿提出https://www.editorialmanager.com/clid/
オープンアクセスNo
出版社Springer Nature
主題分野LITERATURE
出版国/地域
発行頻度年4回刊行
発行開始年0
年間記事数42年間記事数トレンド
ゴールド OA 割合39.52%
Web of Science 四分位
2023-2024
WOS Quartile: Q0

CategoryEditionJIF QuartileJIF RankingJIF Percentage
LITERATUREAHCIN/AN/A
インデックス (SCI or SCIE)
PubMed Central (PMC) へのリンクhttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/nlmcatalog?term=0045-6713%5BISSN%5D
平均査読期間 *出版社からの許可を得たデータ:
著者からのデータ:
競争力 *著者からのデータ:
参考になるリンク
関連するジャーナル 【CHILDRENS LITERATURE IN EDUCATION】CiteScoreトレンド
自己引用率トレンド 年間記事数トレンド
著者のコメント
*すべてのレビュープロセスの指標、例えば受理率やレビューの速さは、ユーザーが提出した原稿に限定されています。そのため、これらの指標はジャーナルの正確な競争力や速さを反映していない可能性があります。
  • 同じ学問分野のジャーナル
  • CiteScoreトレンド
  • 自己引用率トレンド
  • 年間記事数トレンド
  •  
    学問分野内の信頼できるジャーナル インパクトファクター
    Communication Methods and MeasuresH-index: 0

    CiteScore: 21.10
    JOURNAL OF COMMUNICATIONH-index: 0

    CiteScore: 11.60
    Computer Assisted Language LearningH-index: 0

    CiteScore: 18.50
    Social Media + SocietyH-index: 0

    CiteScore: 9.20
    Journal of Computer-Mediated CommunicationH-index: 0

    CiteScore: 9.60
    Digital JournalismH-index: 0

    CiteScore: 11.20
    ComunicarH-index: 0

    CiteScore: 10.10
    JOURNAL OF SECOND LANGUAGE WRITINGH-index: 0

    CiteScore: 8.80
    COMMUNICATION RESEARCHH-index: 0

    CiteScore: 17.10
    SYSTEMH-index: 0

    CiteScore: 8.80
    学問分野内で最も検索されたジャーナル ページビュー
    PHONETICA14033
    LANGUAGE AND SPEECH11295
    SYSTEM10815
    Linguistic Approaches to Bilingualism7734
    Social Media + Society7364
    NEW MEDIA & SOCIETY7069
    JOURNAL OF COMMUNICATION6660
    SCIENCE COMMUNICATION6578
    Configurations6202
    Information Communication & Society5653
  •  

    CHILDRENS LITERATURE IN EDUCATION CHILDRENS LITERATURE IN EDUCATION
    来年の予測:
    着実な増加 変化なし 徐々に減少  更新する
  •  

     
  •  

     


最初    前へ    次へ    最後  (0/0)
  [CHILDRENS LITERATURE IN EDUCATION] のレビューレビューを書く
レビューはありません。
最初    前へ    次へ    最後  (0/0)

[CHILDRENS LITERATURE IN EDUCATION] のレビューを書き始める:





Contact us

Contact us  

Your name*

Your email*

Your message*

Please fill in all fields and provide a valid email.

Security Code*