X
    アカデミックビジュアライゼーションスタジオRC   ログイン (EN)   原稿を依頼する (EN)
学術英語編集

Prospects

ジャーナルタイトルで検索 最新のコメント: コメントはありません


ジャーナル名:   ISSN:   主題分野:   インパクトファクタ範囲: -
インデックス:   カテゴリー:   オープンアクセス:   Sort by:

[Prospects]こんにちは、このページの訪問者は571番目です。

ジャーナル プロフィール
ジャーナル タイトルProspects Prospects

(According to the latest JCR data, this journal is not indexed in the JCR.)
LetPub Score
3.6
50 ratings
Rate

Reputation
4.2

Influence
2.4

Speed
7.0

ジャーナルの略称
ISSN0033-1538
h-indexN.A.
CiteScore
CiteScoreSJRSNIPCiteScore Rank
13.101.2671.621
Subject fieldQuartilesRankPercentile
Category: Social Sciences
Subcategory: Education
Q125 / 1543

自己引用率 (2023-2024)N.A.自己引用率トレンド
掲載範囲
Prospects provides comparative and international perspectives on key current issues in curriculum, learning, and assessment. The principal features of the journal are the innovative and critical insights it offers into the equitable provision of quality and relevant education for all; and the cross-disciplinary perspectives it engages, drawing on a range of domains that include culture, development, economics, ethics, gender, inclusion, politics, sociology, sustainability, and education.

Prospects aims to influence a wide range of actors in the field of education and development, whether academics, policy-makers, curriculum-developers, assessors, teachers or students. Unlike other journals in the field, which deal only with theoretical or research-related aspects, Prospects also focuses on policy implementation and aims at improving the extent and effectiveness of communication between theorists and researchers, on one side, and policy makers and practitioners, on the other.

The journal thus welcomes innovative empirical research, case studies of policy and practice, conceptual analyses and policy evaluations, as well as critical analyses of published research and existing policy.

Founded in 1970 and published in English by Springer, Prospects is among the most well-established journals in the field. Editions in Arabic and Mandarin Chinese are available as well.

The journal is edited by the International Bureau of Education (IBE), in Geneva. A leading UNESCO Institute and a global center of excellence in curriculum and related matters, the IBE is recognized and valued for the specialist knowledge and expertise that it brings to Member States, promoting new shared global understanding of curriculum, teaching, learning, and assessment.
公式サイトhttps://www.springer.com/11125
オンライン原稿提出https://www.editorialmanager.com/pros/
オープンアクセスNo
出版社Springer Nature
主題分野Social Sciences
出版国/地域
発行頻度年4回刊行
発行開始年0
年間記事数0年間記事数トレンド
ゴールド OA 割合0.00%
Web of Science 四分位
2023-2024
WOS Quartile: Q0

N/A
インデックス (SCI or SCIE)
PubMed Central (PMC) へのリンクhttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/nlmcatalog?term=0033-1538%5BISSN%5D
平均査読期間 *出版社からの許可を得たデータ:
著者からのデータ:
競争力 *著者からのデータ:
参考になるリンク
関連するジャーナル 【Prospects】CiteScoreトレンド
自己引用率トレンド 年間記事数トレンド
著者のコメント
*すべてのレビュープロセスの指標、例えば受理率やレビューの速さは、ユーザーが提出した原稿に限定されています。そのため、これらの指標はジャーナルの正確な競争力や速さを反映していない可能性があります。
  • 同じ学問分野のジャーナル
  • CiteScoreトレンド
  • 自己引用率トレンド
  • 年間記事数トレンド
  •  
    学問分野内の信頼できるジャーナル インパクトファクター
    Smart Learning EnvironmentsH-index: 0

    CiteScore: 13.20
    Scientific DataH-index: 35

    CiteScore: 11.20
    Scientific DataH-index: 0

    CiteScore: 11.20
    International Journal of STEM EducationH-index: 0

    CiteScore: 12.40
    SCHOOL PSYCHOLOGY REVIEWH-index: 0

    CiteScore: 6.90
    STUDIES IN HIGHER EDUCATIONH-index: 0

    CiteScore: 10.20
    JMIR Medical EducationH-index: 0

    CiteScore: 6.90
    Research and Practice in Technology Enhanced LearningH-index: 0

    CiteScore: 7.10
    Journal of Learning AnalyticsH-index: 0

    CiteScore: 7.40
    Journal of IntelligenceH-index: 0

    CiteScore: 2.80
    学問分野内で最も検索されたジャーナル ページビュー
    Scientific Data199962
    Scientific Data28226
    Physical Review Physics Education Research21319
    Journal of Intelligence11196
    International Journal of STEM Education10541
    Education Sciences10145
    Porta Linguarum9332
    TEORIYA I PRAKTIKA FIZICHESKOY KULTURY8574
    Frontiers in Education7650
    STUDIES IN HIGHER EDUCATION6869
  •  

    Prospects Prospects
    来年の予測:
    着実な増加 変化なし 徐々に減少  更新する
  •  

     
  •  

     


最初    前へ    次へ    最後  (0/0)
  [Prospects] のレビューレビューを書く
レビューはありません。
最初    前へ    次へ    最後  (0/0)

[Prospects] のレビューを書き始める:





Contact us

Contact us  

Your name*

Your email*

Your message*

Please fill in all fields and provide a valid email.

Security Code*