X
    アカデミックビジュアライゼーションスタジオRC   ログイン (EN)   原稿を依頼する (EN)
学術英語編集

Science & Education

ジャーナルタイトルで検索 最新のコメント: コメントはありません


ジャーナル名:   ISSN:   主題分野:   インパクトファクタ範囲: -
インデックス:   カテゴリー:   オープンアクセス:   Sort by:

[Science & Education]こんにちは、このページの訪問者は26052番目です。

ジャーナル プロフィール
ジャーナル タイトルScience & Education Science & Education

(According to the latest JCR data, this journal is indexed in the JCR. A previous title of this journal is )
LetPub Score
5.9
50 ratings
Rate

Reputation
7.3

Influence
4.6

Speed
7.0

ジャーナルの略称SCI EDUC-NETHERLANDS
ISSN0926-7220
E-ISSN1573-1901
h-index38
CiteScore
CiteScoreSJRSNIPCiteScore Rank
5.901.1212.016
Subject fieldQuartilesRankPercentile
Category: Social Sciences
Subcategory: Education
Q1203 / 1543

自己引用率 (2023-2024)23.80%自己引用率トレンド
掲載範囲
Science & Education publishes research informed by the history, philosophy and sociology of science and mathematics that seeks to promote better teaching, learning, and curricula in science and mathematics. More particularly Science & Education promotes:
The utilization of historical, philosophical and sociological scholarship to clarify and deal with the many intellectual issues facing contemporary science and mathematics education.
Collaboration between the communities of scientists, mathematicians, historians, philosophers, cognitive psychologists, sociologists, science and mathematics educators, and school and college teachers.
An understanding of the philosophical, cultural, economic, religious, psychological and ethical dimensions of modern science and the interplay of these factors in the history of science.
The inclusion of appropriate history and philosophy of science and mathematics courses in science and mathematics teacher-education programmes.
The dissemination of accounts of lessons, units of work, and programmes in science and mathematics, at all levels, that have successfully utilized history and philosophy.
Discussion of the philosophy and purposes of science and mathematics education, and their place in, and contribution to, the intellectual and ethical development of individuals and cultures.
公式サイトhttps://www.springer.com/11191
オンライン原稿提出https://www.editorialmanager.com/sced
オープンアクセスNo
出版社Springer Netherlands
主題分野HISTORY & PHILOSOPHY OF SCIENCE
出版国/地域NETHERLANDS
発行頻度四半期刊行
発行開始年1992
年間記事数65年間記事数トレンド
ゴールド OA 割合29.39%
Web of Science 四分位
2023-2024
WOS Quartile: Q1

CategoryEditionJIF QuartileJIF RankingJIF Percentage
EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCHSSCIQ1179/756
HISTORY & PHILOSOPHY OF SCIENCEAHCI, SCIEQ112/104
インデックス (SCI or SCIE)Science Citation Index Expanded
Social Science Citation Index
PubMed Central (PMC) へのリンクhttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/nlmcatalog?term=0926-7220%5BISSN%5D
平均査読期間 *出版社からの許可を得たデータ:
著者からのデータ: Slow, 6-12 Week(s)
競争力 *著者からのデータ: Easy
参考になるリンク
関連するジャーナル 【Science & Education】CiteScoreトレンド
自己引用率トレンド 年間記事数トレンド
著者のコメント
*すべてのレビュープロセスの指標、例えば受理率やレビューの速さは、ユーザーが提出した原稿に限定されています。そのため、これらの指標はジャーナルの正確な競争力や速さを反映していない可能性があります。
  • 同じ学問分野のジャーナル
  • CiteScoreトレンド
  • 自己引用率トレンド
  • 年間記事数トレンド
  •  
    学問分野内の信頼できるジャーナル インパクトファクター
    Educational Research ReviewH-index: 0

    CiteScore: 19.40
    COMPUTERS & EDUCATIONH-index: 149

    CiteScore: 27.10
    International Journal of Educational Technology in Higher EducationH-index: 22

    CiteScore: 19.30
    REVIEW OF EDUCATIONAL RESEARCHH-index: 0

    CiteScore: 24.10
    BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGYH-index: 0

    CiteScore: 15.60
    Internet and Higher EducationH-index: 0

    CiteScore: 19.30
    International Journal of STEM EducationH-index: 0

    CiteScore: 12.40
    Educational ResearcherH-index: 0

    CiteScore: 15.30
    ACADEMIC MEDICINEH-index: 130

    CiteScore: 7.80
    Anatomical Sciences EducationH-index: 38

    CiteScore: 10.30
    学問分野内で最も検索されたジャーナル ページビュー
    COMPUTERS & EDUCATION105616
    JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION55790
    AMERICAN JOURNAL OF PHYSICS55640
    IEEE Transactions on Learning Technologies36826
    ACADEMIC MEDICINE34942
    MEDICAL EDUCATION30469
    Journal of Science Education and Technology25966
    Studies in Science Education23664
    EUROPEAN JOURNAL OF PHYSICS23394
    MEDICAL TEACHER23165
  •  

    Science & Education Science & Education
    来年の予測:
    着実な増加 変化なし 徐々に減少  更新する
  •  

     
  •  

     


最初    前へ    次へ    最後  (0/0)
  [Science & Education] のレビューレビューを書く
レビューはありません。
最初    前へ    次へ    最後  (0/0)

[Science & Education] のレビューを書き始める:





Contact us

Contact us  

Your name*

Your email*

Your message*

Please fill in all fields and provide a valid email.

Security Code*